Friday 19 February 2016

PELUNCURAN KEMPEN MANSUHKAN DASAR DWI BAHASA (DLP).


PELUNCURAN KEMPEN MANSUHKAN DASAR DWI BAHASA (DLP). 
15hb Februari 2016 (Isnin): Alhamdulillah, Presiden serta pimpinan ABIM bersama para Sasterawan Negara, cendiakawan, saintis, pejuang bahasa, serta penerbit buku hiliran (indie) hadir memberikan sokongan dalam Kempen Peluncuran Mansuh DLP. Program penuh bermakna ini dianjurkan di hadapan SOGO, Kuala Lumpur.
Apabila Sasterawan Negara, Profesor Sains, Matematik dan peguam turun menyatakan bantahan di Jalan raya, pasti ada perkara besar yang tidak kena dengan DLP ini. Prof Wan Ramli Wan Daud, antara 72 saintis berpengaruh dunia 2015 yang disenaraikan oleh Thomson-Reuters (New York), turut membantah perlaksanaan DLP. Menurut beliau, dasar tersebut hanya akan menjadikan para pelajar mempelajari Sains dan Matematik untuk memperbaiki bahasa Inggeris mereka, dan bukannya untuk memahami subjek tersebut.  
Selain Prof Wan Ramli, turut hadir memberikan sokongan ialah SN Dato’ Baha Zain, SN Dato’ Muhammad Hj Salleh, SN Dato’ Anwar Ridhuan, anak Melayu pertama memperolehi PhD dalam bidang Matematik, Prof Shahrir Md.Zin dan pakar Matematik serta pengkaji Etnosains, Dr Alinor Abdul Kadir.
Bahasa Menunjukkan Bangsa!
----------------------------------------------
Mohon sebar luas dan viralkan:
1. Page Facebook:
“Gerakan Mansuh PPSMI - GMP #Bantah DLP”:
dan
2. Blog:
“Gerakan #BantahDLP”:

Terima kasih. 
.

No comments:

Post a Comment